faa's important things

pengikut tuan punyer blog

faa's collection

ayam (46) brownies (1) bubur (5) cake (27) chocolate (32) crepe (11) crepecake (1) cupcake (2) daging (21) desserts (65) drinks (18) icecream (3) ikan (16) itik (1) japanese food (5) just.kawan.faa (10) juststory (56) kimchi (2) korean food (7) kuih raya (6) kuih tradisi (16) lauk simple (22) lovers (42) meals (62) mee (25) mexican food (1) mysayangs (27) nasi (20) pancake (3) pasta (2) pastry (8) pie (1) pizza (1) popcorn (2) practical training (6) pudding (18) roti (21) sayur (38) seafood (17) simply faa's recipe (217) snack (32) soup (19) study (10) telur (7) tentangfaa (36) walking-walking (37) western food (40)

Monday, July 23, 2012

jus epal asam kulit limau. selamat berpuasa!

hollaaaaaaaaa semua. Ahlan wa Sahlan. lama betoi x menjelma kat sini yak? haishh. bz memanjang. final exam, g Aloq Staq. then skang laa baru dapat online n nak update resepi. tak banyak resepi pon sebab jarang masak. ni nak bagi resepi air je. simple kan?-padahal malas-




Jus Epal Asam Kulit Limau ni memang superrb. rasa masam2 manis gitu.. kalau nak guna asam boi, serbuk asam pon boleh. ikut citarasa. aku tengok Chef Sherson Lian yg 5rencah 5rasa tu penah guna asam kulit limau ni buat air. tu yg aku nak rasa tu..

JUS EPAL ASAM KULIT LIMAU

3 biji epal - potong kecik n buang biji
3-4 keping asam kulit limau - dihiris halus
2-3 sudu gula/madu
air dan ais - ikut suka

~blend epal dengan air sampai halus. tapiskan.
~masukkan gula dan kacau sebati hingga gula larut.
~tuangkan dlm gelas berisi ais dan tabur asam kulit limau.



see? so simple kan? sedap wooo kalo minum nak berbuka pose.try taw!

3 comments:

  1. pe khasiat dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. jus epal tu je yg berkhasiat..kulit asam limau tu penambah perisa je..huhuhu

      Delete

superb komen-ngomen