faa's important things

pengikut tuan punyer blog

faa's collection

ayam (46) brownies (1) bubur (5) cake (27) chocolate (32) crepe (11) crepecake (1) cupcake (2) daging (21) desserts (65) drinks (18) icecream (3) ikan (16) itik (1) japanese food (5) just.kawan.faa (10) juststory (56) kimchi (2) korean food (7) kuih raya (6) kuih tradisi (16) lauk simple (22) lovers (42) meals (62) mee (25) mexican food (1) mysayangs (27) nasi (20) pancake (3) pasta (2) pastry (8) pie (1) pizza (1) popcorn (2) practical training (6) pudding (18) roti (21) sayur (38) seafood (17) simply faa's recipe (217) snack (32) soup (19) study (10) telur (7) tentangfaa (36) walking-walking (37) western food (40)

Monday, March 19, 2012

nasi lemak kampung morten


Haishh..sejak dua menjak dah jadi orang Melaka ni kan, kene laa cite pasal Melaka plak. Kalo dulu asyik pasai Aloq Staq je, Skrang ni pasal Melaka laa plak. Hihi.

Ekceli baru nak dekat 3 minggu aku kat sini. So banyak lagi mende yang aku blom explore. Tenkiu laa kat kawan-kawan serumah aku aka senior aku (Yahyohyeh, Ain n Sha) coz sudi bawak aku ngan Amoy (Myra JB kuar ngan kwn dia) g jenjalan sekitar Melaka. Jadi anak Dato' utk sehari. Malas nak story kenapa kitaowank anak dato utk sehari, just tgk gamba n nilai je laa k. Gambar kat sini: (*_*)

So kat sini ak just nak cite 1 port nasi lemak yang terrrangkat kat Melaka ni. Nasi Lemak kg Morten. Taw x Kg Morten tu katne? Alaa yang kalo kite naik River Cruise tu, kita akan lalu kat 1 perkampungan yg ade rumah lama yg cantik2 tu. Tu laa Kg Morten. Naik gile aku tgk umah2 lama kat sini. Cantik kot! Nape laa aku xde sedare mare kat sini. hihi. (berangan nak cari calon dr Kg Morten)
abaikan 2 manusia yg gelojoh membeli n yg tgh sengih ni. tumpu pada tulisan merah!

Ni laa kedainye. Selain nasi lemak dia yg sedap, ade 2 lagi mende yg best kat sini. Kat sini just jual Air Mata Kucing yg sgt2 sedap sebab dia buat sendiri air tu! Seriuss! Memang superb! N 1 more thing, pakcik n makcik yg beniaga ni terlalu lah peramahnyee.. Xsegan kalo nak beli 2-3 bungkus. Hehe.

touu! muke berminyakk!

Nasi lemak dia kalo beli + sambal kerang+ayam= RM3.50 je. Murah kan?! Maw x hepinye poket bile harge bnyak tu je. Hehe. Nasi berlambak plak tu. Seswai bagi org kuat melantak mcm aku. Kihkih.



So kalo korang dtg Melaka ni, jangan laa buat-buat lupa nak datang try nasi lemak ni k? tak rugi pon. Sedapp! Nanti aku nak bawak family aku makan kat sini. Best sangat! Try k!



ni village stay dia!


sempat snap sikit je gambar umah2 lama yg sangat2 cohmei!

6 comments:

  1. Aslmkm cik adik Faa kita bukan main bahgia lagi makan2 ya... boleh belanja Along tak, skrg ni gak nak mai...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. boloeh je Along. kalo Along dtg melaka, roger faa. Nanti faa bwak g mkn2 tempat yg best. tp faa leh bwak naik bus Panorama je la. hehehe

      Delete
  2. salapm Faa...bestnya nasi lemak tu ya,dah la murah..pastu dpt byk lak.patut la murah rezeki penjualnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol2..dah laa peramah pokcik yg jual tu..mmg murah rezeki diowank..nak buat ayah angkat rase..hehe

      Delete
  3. amboihh...sakan dok makn sedap2 noh..jeles aih..=p

    ReplyDelete

superb komen-ngomen