faa's important things

pengikut tuan punyer blog

faa's collection

ayam (46) brownies (1) bubur (5) cake (27) chocolate (32) crepe (11) crepecake (1) cupcake (2) daging (21) desserts (65) drinks (18) icecream (3) ikan (16) itik (1) japanese food (5) just.kawan.faa (10) juststory (56) kimchi (2) korean food (7) kuih raya (6) kuih tradisi (16) lauk simple (22) lovers (42) meals (62) mee (25) mexican food (1) mysayangs (27) nasi (20) pancake (3) pasta (2) pastry (8) pie (1) pizza (1) popcorn (2) practical training (6) pudding (18) roti (21) sayur (38) seafood (17) simply faa's recipe (217) snack (32) soup (19) study (10) telur (7) tentangfaa (36) walking-walking (37) western food (40)

Sunday, March 25, 2012

kepak ayam sabah

Amacam? terliur x? hihi. Aku sure, mesti korang semua penah makan kepak ayam sabah ni kan? Terangkat beb! First time aku mkn, kat Aloq Staq, ngan kwn2 aku. Sedap weh. Tapi kali ni aku nak cite Kepak Ayam Sabah kat Kuantan. memang sedap! Harga standard rm1.50 seketui. Ade jugak yg lain mcm pedal n tongkeng, my fevrett. hihi

Apakah itu tongkeng? haha. Kalo yg dah taw tu, my guess korang pon mesti minat tongkeng ayam mcm aku. hehe. tongkeng tu sebenornye buntut ayam. Nak senonoh sikit, dia bg nama tongkeng gamaknya. hehe.

Ni nak bgtaw, Kepak Ayam Sabah kat Kuantan ni aku makan kat sebelah Pasar Besar Kuantan, sebelah Terminal Makmur. Selalu ptg2 ade cam pasar sebelah Pasar Besar ni yg jual kuih-muih je. So myabah ajak la singgah nak pekena kuih2 tempatan. Aku plak tak pilih kuih tp teros aim kepak ayam ni. Hehe.


myummi makan Mee Goreng Mamak + Barli



myabah makan Rojak Ayam Superbb! + Air Kelapa


aku
+
alang
=
KEPAK AYAM SABAH! (berketui-ketui)



Amacam? Sos hitam dia tu bapokk sedaknye!!!! Siyes! Perapan ayam pon sedap. Pendek kata sedakk gile lah! Terjilat-jilat! Pasni nak kekah lagi Kepak Ayam nih! Nak bawak 1 bus sedara mara adik brdik nak untungkan Pakcik tu! hehe

8 comments:

  1. Adik Faa, bawa gang ramai2 makan lepas tu kecek ler resepi nya....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok ok..utk Along pape je..hehehehe..nnt dtg Kuantan k..

      Delete
  2. aku tgh puasa nih.
    (*.*) glupp terliur sebentar

    SEDAPNYE! waaa nape la saat2 aku puasa ni jgk aku
    bukak blog ko... >.< arrggghhhh!!

    ReplyDelete
  3. Salam hari minggu Faa. Tak masak2 ke arini?

    ReplyDelete

superb komen-ngomen