faa's important things

pengikut tuan punyer blog

faa's collection

ayam (46) brownies (1) bubur (5) cake (27) chocolate (32) crepe (11) crepecake (1) cupcake (2) daging (21) desserts (65) drinks (18) icecream (3) ikan (16) itik (1) japanese food (5) just.kawan.faa (10) juststory (56) kimchi (2) korean food (7) kuih raya (6) kuih tradisi (16) lauk simple (22) lovers (42) meals (62) mee (25) mexican food (1) mysayangs (27) nasi (20) pancake (3) pasta (2) pastry (8) pie (1) pizza (1) popcorn (2) practical training (6) pudding (18) roti (21) sayur (38) seafood (17) simply faa's recipe (217) snack (32) soup (19) study (10) telur (7) tentangfaa (36) walking-walking (37) western food (40)

Saturday, June 2, 2012

bukit gambang waterpark

walawehh.. bohsan weh cuti seminggu tapi berkampung kat gambang resort ni. sungguh buang masa. dari ari rabu aritu kitaowang stay sini. sebenarnya kitaowang ikut ummi ngan abah. dia ada keje kat sini. kene jaga East Coast Discovery. Dah laa esok nak balik Melaka dah. So bnyak resepi dlm list yg aku igt nak buat tak terbuat. nak balik stay kat umah myabah xbagi. hadoiii. Bohsannnnn.

Tapi xpe. Abaikan luahan hati tu. Ni nak cite pasal Bukit Gambang Waterpark. Sebab alang2 dah stay kat dia punye resort, so hari Khamis aritu, kitaowang g laa berjemur sampai mengelupas kulit kat waterpark. kebetulan plak myMaksu join skali n kebetulan dia ade voucher, so dpt laa potongan harga. jimat sikit. Dapat harga RM18.50 sorang. kalo x 20 lebih kalo xsilap hrganya.


kitaowang pergi berlapan. Aku 5 beradik + yong sepupu aku, 3 beradik. Aku jadi leader disebabkan aku paling tua disitu. Ummi abah aku ade keje, Maksu ak nak rehat je lam bilik. Then pas beli tiket kat resort je, kitaowang naik tren g waterpark tu. Tren yg lajunya sama laju ngan penyu cacat. Hoho. Mujur dekat je resort ke waterpark tu.


Disebabkan kitaowang dtg awal, so x ramai lg warga Malaysia dlm tu. Tak laa sardin sgt so bleh maen pape je dgn rase aman damai tanpa perlu beratur panjang. Bila masuk je pukul 10-11, pergh, org masuk berpusu-pusu mcm ade sale Giordano je dlm tu.

So dia punye permainan xde laa xtreme sgt. biase2 je. Bagi aku better lg Tambun or Bukit Merah. Sebab Gambang ni, permainan dia sikit je so cpat bosan. Tapi ok laa kalo nak bercuti ngan family kan. Ni bagi pendapat aku. maybe bg org lain best lagi gi gambang kan. Everybody have their own taste.





Kat Coco Beach




Ni mende ntah. 1 pelampung leh naik 6 org. Time aku naik xde sape snap gambo.



ni beratur nak naik Mat Slide.


dari kiri: Abang, kak Ngah n Syahir




dari kanan: Alang (slide paling laju), Ateh n Abang..again.




 ni time ombak cam tengah2 laut. Aku duk atas pelampung tu pening nak muntah!



Da nak balik. muke semua terbakor.

lakonan semata ni! berator nak naik tren. padahal tren ntah kemana. menyirapp je tunggu lama.


daaaaaa....


2 comments:

  1. fenomena beg SAG berleluasa. dan kenapekah penyu ko salahkn?? sian beliau... :p

    ReplyDelete
  2. taw xpe. dak Alang tu beli beg tu hutang ngan aku lg tu. hihi.

    xpham pasai penyu.

    ReplyDelete

superb komen-ngomen