faa's important things

pengikut tuan punyer blog

faa's collection

ayam (46) brownies (1) bubur (5) cake (27) chocolate (32) crepe (11) crepecake (1) cupcake (2) daging (21) desserts (65) drinks (18) icecream (3) ikan (16) itik (1) japanese food (5) just.kawan.faa (10) juststory (56) kimchi (2) korean food (7) kuih raya (6) kuih tradisi (16) lauk simple (22) lovers (42) meals (62) mee (25) mexican food (1) mysayangs (27) nasi (20) pancake (3) pasta (2) pastry (8) pie (1) pizza (1) popcorn (2) practical training (6) pudding (18) roti (21) sayur (38) seafood (17) simply faa's recipe (217) snack (32) soup (19) study (10) telur (7) tentangfaa (36) walking-walking (37) western food (40)

Thursday, August 16, 2012

semoga dia cepat sembuh.

dah lama kita tak jumpa.
pagi tadi kita bergembira sebab dapat keluar sama-sama.
seronok dapat tukar-tukar hadiah untuk raya.
tak sabar nak berbuka dengan family saya.
saya gembira awak sudi berkenalan dengan keluarga saya.

kita plan nak berbuka dengan keluarga saya kat padang yang femes tu.
tapi petang tadi tibe-tibe hujan lebat cuaca tak menentu.
saya risau plan tak jadi, awak pun dah haru.
tapi Alhamdulillah, Allah perkenankan doa kita untuk bertemu.
hujan berhenti, aku bersyukur pada-Mu.
selamat berbuka sefamily walaupun awak malu-malu.
huhuhu. :)
mula-mula awak cakap lepas sahur esok baru awak nak balik terengganu.
tapi tiba-tiba awak cakap nak balik lepas berbuka dengan cuaca yang macam nak sejuk beku.
saya risau tau tapi hanya bersetuju.
sebab awak nak pergi ziarah kubur ayah awak pagi khamis tu.
saya hanya mampu berdoa awak selamat sampai sebab awak sorang-sorang memandu (motor).

saya, abah n ummi pesan bawak motor elok-elok.
kalau mengantuk atau penat, terus stop.
jangan paksa lagi2 kalau mengantuk.
biar lambat asalkan selamat sampai esok.
saya pesan kalau stop, mesej saya, jangan bagi saya risau tahap beruk.

tapi lepas sejam, awak call saya.
saya fikir mungkin awak nak bagitau saya yang awak berhenti seketika.
tapi suara orang lain yang menyapa.
saya terus risau tak tentu hala.
orang tu bagitau awak accident langgar kerbau tengah2 jalanraya.
saya terkejut macam orang gila.
macam2 benda negatif main2 dalam kepala saya.
orang tu rupanya awak punya anak saudara.
dia cakap awak tengah x-ray tangan awak yang tercedera.
tangan awak patah tapi yang lain2 oke saja.
saya bersyukur cedera awak tak beria.

awak berharap saya disisi awak saat ni.
tapi banyak halangan yang saya hadapi.
saya xde kenderaan nak temankan awak esok hari.
saya hanya mampu berdoa dalam hati.
semoga awak cepat2 sembuh nak sambut raya ni.
awak kena ingat jasad saya takde kat situ tapi jiwa saya selalu disisi.
dengar cakap doktor dan jaga diri.
kirim salam saya pada awak punya family.
saya sayang awak, berharap, berdoa semoga awak kuat dan jadi sihat kembali.
AMIN.



2 comments:

superb komen-ngomen