faa's important things

pengikut tuan punyer blog

faa's collection

ayam (46) brownies (1) bubur (5) cake (27) chocolate (32) crepe (11) crepecake (1) cupcake (2) daging (21) desserts (65) drinks (18) icecream (3) ikan (16) itik (1) japanese food (5) just.kawan.faa (10) juststory (56) kimchi (2) korean food (7) kuih raya (6) kuih tradisi (16) lauk simple (22) lovers (42) meals (62) mee (25) mexican food (1) mysayangs (27) nasi (20) pancake (3) pasta (2) pastry (8) pie (1) pizza (1) popcorn (2) practical training (6) pudding (18) roti (21) sayur (38) seafood (17) simply faa's recipe (217) snack (32) soup (19) study (10) telur (7) tentangfaa (36) walking-walking (37) western food (40)

Tuesday, February 14, 2012

syukur Alhamdulillah :)

Habis diploma, saya apply degree. Apply dengan penuh harapan pasti/sure 100% akan dapat tanpa pikir nak cari kerja or mintak UPU. Sebab yakin kompem dapat.

Bila kuar result, semua kawan-kawan semak, diorang DITAWARKAN. Tetapi tidak saya. TAWARAN SAYA DITOLAK. Frust sangat. Just 3-5 orang dari kami tak berjaya. Sangat cemburu pada yang berjaya malah lagi panas membara bila dapat tahu ada kawan nak tolak! Huh!

Tapi banyak kata perangsang yang hebat. Mampu buat saya senyum. Keluarga dan sahabat. Masa ni lah gunanya ada mereka ni. Cari kerja dan apply lagi untuk sambung degree. Saya buat. Ummi abah berusaha tolong saya cari kerja. Sambil berdoa saya akan dapat sambung belajar. Nenek juga mungkin mendoakan saya. Juga adik2, ibu2 saudara, sepupu sepapat n kawan2. Dan juga diri sendiri. TERIMA KASIH.

Ya Allah. Inilah keajaiban dan kebesaran Allah SWT. Siapa sangka, ada keajaiban disebalik semua ni. Kawan saya suruh semak lagi sekali kat laman UiTM. Sebab dengan kuasa Allah, dia ditawarkan sambung degree selepas ditolak. Saya mencuba nasib. Dan saya menjerit keriangan sambil menitiskan air mata bila kat screen tulis



Ummi ada menyaksikan kejadian ni. Dia turut menangis kegembiraan. Habis semua ditelefon (sedara terdekat. nenek). Anak sulung nak sambung degree. Mulut tak berhenti ucap syukur. Terima kasih Ya Allah.

Ini memang ajaib.

Saya tak buat rayuan.

Apatah lagi permohonan intake ke-2.

Rezeki. Amin..

10 comments:

  1. sabar yunk..nnt ade rezeki ko yaaa...

    ReplyDelete
  2. kongrets dear! belajar betul2 oke :)

    ReplyDelete
  3. thanks ya kamoo semua!! faa akan belajar rerajin!

    ReplyDelete
  4. Tahniah dear..
    lepas ni belajar elok-elok..
    Peluang ni rezeki Allah bagi, kena buat yang terbaik :)

    ReplyDelete
  5. tahniah! nanti jgn main2 tau, stuy leklok, maksu pun umpang gembira kalo anak2 sedara berjaya, cuma 1 je pesan maksu, kalo dh berjaya nanti jgn lupa bumi yang dipijak, jgn jadi kacang yang lupakan kulit, igt pada orang2 yg telah membantu kita untuk berjaya.... love you la. muah3!

    ReplyDelete

superb komen-ngomen